VISITA
AO CENTRO DE DOCUMENTACIÓN DA CRTVG
O semana pasada os alumnos de segundo de Xornalismo da
USC tivemos a oportunidade de visitar o Centro de Documentación da
Televisión de Galicia. Esto supuxo un gran descubrimento para a gran
maioría, que descoñecíamos a labor de documentalistas,
informáticos, persoal de mantenemento e outras persoas que
permanecen na sombra pero sen cuxo traballo o xornalismo deixaría de
ser como é.
Nos arquivos
permanecen gardados imaxes e sons que pouco a pouco son pasados a
formatos máis modernos dentro das posibilidades de cada órgano. No
caso da televisión de Galicia, dende que comezou a emitir os días
24 e 25 de xullo os actos do Apóstolo,
lévanse almacenadas
unhas 400000 cintas. Ao principio, gardábase o material en
«bruto», mais en 1988 tomouse a decisión de comezar a compactalo,
de xeito que o espazo das cintas se aproveitase moito máis.
O material está gardado nun edificio en San Marcos, e o
depósito abrangue 700 metros cadrados. As condicións son as óptimas
para este tipo de ferramentas, que se atopan nun ambiente cuxa
humidade e temperatura son rigorosamente controladas. Así, os
informativos, os programas deprodución propia como os especiais de
fin de ano e a ficción. Neste último caso, os arquivos son tratados
de xeito diferente, pois os dereitos de emisión son mercados para
uns días determinados e tan só a dobraxe pertence á cadea.
Estes
permanecen a bó recaudo até que son solicitadas para a súa
reemisión, para reelaborar programas que percisan dun fragmento
doutros ou incluso como planos de recurso, que son aqueles que se
utilizan na edición ou montaxe como recheo para dinamizar. Tamén é
importante gardar estes vídeos o tempo estipulado na lei por se
houbese algún problema legal, así como para posibles solicitudes
por parte de particulares, institucións ou outras canles de
televisión. A menos que haxa un impedimento legal, o préstamo é
posible. Non obstante, non só se conservan os materiais audiovisuais
da televisión, senón que tamén debe ser gardada a documentación
escrita, a radiofónica
ou a gráfica.
A información contida nestes arquivos é tan ampla que
non só abarca os programas emitidos da propia canle, como cabía
supor, senón tamén os anuncios publicitarios ou noticias chegadas
directamente das axencias. Gardar toda esta información leva moitas
horas de traballo. Para gardar media hora de vídeo e audio, os
documentalistas precisan dúas horas laborais, xa que teñen que
identificar o contido do vídeo parte por parte para que sexa máis
sinxelo de atopar nun futuro o caso concreto que se busque.
Actualmente, traballan na CRTVG 17 documentalistas, un persoal
insuficiente.
OS
ARQUIVOS EN RUSIA
O oito
de novembro de 2012, un profesor ruso, Rakoi, impartiu unha clase na
aula dúas da facultade de ciencias da Comunicación para os alumnos
de segundo de grao.
O cine
chegou a Rusia en 1896. O primeiro film ruso foi rodado polo cámara
dos irmáns Lumiere e contaba a coroación do Zar Nicolás II. Pouco
despois, tería lugar outro feito fundamental na historia do cinema
ruso: abriría Pathe Gaumont, unhas salas de exhibición. A partir
dese momento, comezarían a producurse películas que competirían
coas creacións alemás ou francesas.
Durante
a I Guerra Mundial, os produtores promoverán filmes anti-alemáns.
Non obstante, trala Revolución Rusa en 1917, desaparece o cine do
imperio ruso.
As
empresas de cine serían as que lle darían un maior auxe ao xénero.
Según o profesor, a máis importante é Hanz-honkov,
mais non é a única con forza no panorama ruso.
Antes
de 1948 non hai arquivos de cine. Pero a partir da creación de
Gosfilmofond, que forma
parte da Federación Internacional de Arquivos de Filmes, esto
cambiaría. Neste arquivo non só gardan cintas de orixe ruso, senón
tamén doutros países. Entre outros, atópanse aquí películas de
Pedro Almodóvar ou Buñuel, así como pequenos fragmentos da chegada
dos nenos de Rusia (menores de idade enviados dende a zona
republicana de España) a este país en 1937. Do mesmo ano, conservan
un estracto do filme de Carlos Velo (cineasta ourensán que sería
figura clave do cinema mexicano) sobre Galicia. En canto ás
películas de propaganda, estas serían organizadas despois do
período soviético. En total, hai uns dous millóns de filmes.
En 1974
organizouse Gosteleradio. Tamén sería a partires destes anos cando
as empresas comezarían a recibir axudas por parte do Estado.
Na
páxina web dos arquivos rusos
pódense atopar virtualizados moitos documentos audiovisuais de
interese público, xa que ademais de estar presentes de forma física
no arquivo do país, tamén están virtualizados e transladados á
web.
Bibliografía:
-Valle
Gastaminza, Félix de. «La documentación en televisión« [en
liña]. Universidad
Complutense, Facultad de Ciencias de la Información.
<http://www.ucm.es/info/multidoc/prof/fvalle/doctv.htm>
-Gobierno
de España, Ministerio de Educación «Media televisión» (en liña)
Ben a síntese de ambas actividades. A bibliografía quedaría mellor tras o apartado do servizo de documentación da TVG, para que tivera máis relación.
ResponderEliminarBen a busca deses enlaces sobre algunhas dos sitios mencionados polo profesor ruso.